nus_logo

Всі теми

Головна ⇒ Ресурсна скриня

Ресурсна скриня

Відеоінструкція

Керівниця ГО "Смарт освіта" Галина Титиш розповідає та показує, з яких матеріалів складається Ресурсна скриня та як і для чого їх використовувати педагогам, психологам і батькам.

Кубик емоцій

Для вивчення й дослідження емоцій, привчання дитини до рефлексії нам важливо мати в запасі багато інструментів. Ми знаємо, що в роботі з дітьми важливо перемикати увагу та використовувати різні активності. Розробка адаптована Світланою Ройз.

Іграшка на пальчик

Ми створюємо метафору – емоції можуть мінятися, як і ці іграшки. Ти – «лялькар», тож у твоїх силах змінити емоційний стан. 1. Показуємо дитині, як складається шаблон. 2. Пропонуємо дитині намалювати емоції на обличчях іграшок. 3. Дитина може надягати іграшку на пальчик і промовляти від імені емоції – що вона відчуває, чого хоче. Розробка адаптована Світланою Ройз.

Календар днів народжень класу

Дні Народження – це завжди про радість, свято і про те, що мені є місце в житті. Про те, що не тільки я святкую Народження, а й світ вітає мене і радіє мені. Календар Днів Народження в класі – це одна з можливостей дати дитині відчуття, що для всіх дітей є місце не лише у відповідальності, але і в емоціях, в радості. Це можливість об’єднати всіх для Святкування життя. Подбати одне про одного. Розробка адаптована Світланою Ройз.

Оголошення

Оголошення вирізаються і вішаються на стіни класу чи групи, роздаються дітям. Важливо разом із дітьми прочитати їх, поговорити про кожну зі стратегій поведінки. Акцентуючи на тому, що і злість, і смуток – важливі. Авторська розробка Світлани Ройз.

Календар емоцій

У цього календаря багато функцій! Інструкція: дитина щодня малює (можна кольоровим фломастером, можна ручкою або олівцем) у відповідній клітинці «емоцію дня» – радість, смуток, злість, страх, здивування, спокій (нейтральний стан). Авторська розробка Світлани Ройз.

Книжечка з копінг-стратегіями

На кожній сторінці згори варто розмістити якусь жартівливу назву типу «допомогатор» та ім’я дитини. Дорослий роздруковує шаблон і пропонує дітям самим скласти книжку. Це вже дає дитині відчуття «я можу «створити світ», я можу вплинути на щось». Запропонуйте дітям розмалювати сторінки, адже коли діти мають можливість щось змінити на сторінці, нанести свої кольори – цей об’єкт стає ЇХНІМ. Авторська розробка Світлани Ройз.

Рефлексія

Ця практика для дітей, які вже вміють писати. Або ж дорослий записує відповіді дитини (але малює дитина самостійно). У цій практиці ми з’єднуємо світ емоцій, думок і тілесних відчуттів. Коли ми переживаємо інтенсивну емоцію, то нам складно сприймати те, що відбувається, узгоджено. Якщо дитина навчиться зчитувати сигнали тіла, вона швидше зможе повертати себе у стан стійкості. Розробка адаптована Світланою Ройз.

Барометр емоцій

Практики стійкості та уважності для роботи з дітьми. Щоб точніше визначити свій стан і відстежити його зміни, скористайтеся списком базових емоцій, відзначаючи ту, що відчуваєте. Потім розгляньте «спектр» емоцій і ще раз уточніть для себе власний стан. Таким чином буде легше обрати практику чи дію, що повертатиме вас у зону резилентності (спокою). Авторська розробка Світлани Ройз.

Живе обличчя

Цю практику можна використовувати, як «розминку» перед уроками. Попросити дітей міняти вираз обличчя «ляльці» та показувати своєю мімікою ці зміни (це мімічна гімнастика, яка допомагає розслабитися та повернути відчуття безпеки). Дорослий може показувати свій стан (наприклад, коли розсерджений). Такий шаблон може висіти на стіні в класі, а діти можуть протягом дня (уроку) змінювати «ляльці» настрій. Розробка адаптована Світланою Ройз.

Персоналізована пам’ятка почуттів

Це не просто пам’ятка – це маніфест і дозвіл на проживання всіх почуттів та емоцій. Ми пам’ятаємо, що непрожита емоція нікуди не зникає, вона спричиняє м’язові спазми, переростає у біль або хворобу, перетворюється на форму аутоагресії (самопокарання). Нам важливо дати дитині право відчувати. Озброїти її/його навичками: як розпізнати, що вона/він відчуває, як зробити прояв емоції або почуття безпечним для неї/нього та людей довкола. Автор: Тоні Вайт

Пастка для злості

Грати з цієї пасткою можна різними способами. Наприклад, назвати цифру від 1 до 8. І таку кількість разів розкривати і закривати пастку. Потім обрати колір «стихію» (вода, дерево, земля, повітря), відкрити осередок і зробити дію. Авторська розробка Світлани Ройз.

Я можу (копінг-плакат)

Найчастіше ми перебуваємо в одному з трьох станів: Стан спокою – зелений. Стан пригніченості – синій. Стан напруги – червоний. Розробка адаптована Світланою Ройз.

Скриня

Для зручності користування усіма матеріалами ресурсної скрині додатково в наборі шаблонів додається розгортка скриньки для матеріалів. Скринька має бути достатньо великого розміру, щоб усі матеріали могли зручно до неї вміститися. Тому розгортку бажано роздрукувати на більш цупкому папері у форматі А1.

Розділ створено за підтримки Міжнародного фонду "Відродження" у межах проєкту "Посилення психологічних навичок педагогів та формування стійкості й ресурсності освітян в умовах дистанційного навчання і пандемії СOVID-19". Матеріал відображає позицію авторів і не обов'язково збігається з позицією Міжнародного фонду "Відродження".